Paintball SM Deltävling 4- Trolle Paintball 28-29 september

Äntligen var den här, helgen som jag längtat efter så länge. Dock fick jag en smärre chock när jag fick veta när på dagen vi skulle åka 04.30 lördag morgon! My god, det är ju mitt i natten.
Som tur var spelade vi söndag så man hann att återhämta sig :)
 
Kommer ner till ett kallt men soligt Trolle. Matcherna i div 1 och 3 är i full gång, folk som skriker och är glada.
Vilken känsla det är :)
Träffade mina lagkamrater och rekade lite bana, hejjade på lite lag. På kvällen var det playersparty/middag på Restaurang Bånken i Kristianstad, mycket god mat!
 
Upp tidigt söndag morgon, för färd till banan. Som tur va hade vi inte första matchen. Jag är skittaggad, kanske bra att jag fick lugna ner mig första poängen med att sitta. Känslan att ta klivet ut på banan efter så långt uppehåll och nu faktiskt vilja va där frivilligt var helt underbar. Är skitnervös när klockan tickar ner, men så fort det är 10sek blir jag lugn, vet exakt vad jag ska göra.
Vi spelar 1a matchen mot Mash Prospects (smågrabbarna) som har haft en rätt sprikrak kurva uppåt sen de började spela. Vi vinner med 2-0.
Andra matchen mot HAC Savages tror jag vi vann med 2-1. Tror det var i denna matchen jag gjorde en genomspringning, fick med mig en gubbe men sen råkade jag själv bli muggad, men de gjorde knappt ont... Inte förrens efter såklart... Då gjorde de skitont :P Men jag är så glad och stolt över mig själv att jag inte gick ut och lipade och inte ville spela mera!
Tredje matchen förlorade vi mot MPA Poison 2-0, tror vi redan lite där var klara i huvudet att vi skulle gå vidare så lätt, men så var inte fallet. Sista matchen fick vi skärpa till oss och vi vann mot Mash Wolfs med 1-0.
 
Vi var vidare till slutspel.
I Kvartsfinalen fick vi möta Embers. Springer ut till backen i en av poängen, slänger mig och när jag reser mig upp lyckas jag knäcka till vänstra knät lite. Fan va förbannad jag va på mig själv efter det! Ville så gärna spela, men nu sitter jag här en vecka efter och kan fortfarande känna att det hugger lite i knät så ska nog ta de lugnt lite till... Vi vann den matchen med 2-0.
Semifinalen och finalen är det lite luddigt, kommer inte ihåg vilka vi mötte eller resultat. Men -
 
VI VANN!!!!! 
 
Jag är så glad och stolt :)
Längtar till nästa säsong!!
 
 
 
Artikel i Skövdenyheter :)
Bilder från Voodoobulldog & Bullitproof monkey :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0