Midswedish Meltdown SM i Örebro 11-12 juni

Förra året när vi spelade Millennium i Bitburg kom jag hem med en riktigt blå arm/axel. I år höll jag tummarna för att jag skulle slippa det och det gjorde jag.

Men på alla år jag spelat paintball är nu SM i Örebro värst. Visste redan på förhand att det skulle bli en tuff grupp. Men det tyckte iaf jag skulle bli kul :) Vi spelade riktigt bra, vann första matchen med 4-2 mot P.I.M.P. Gjorde nog min livs match de poängen, fasen va bra de gick. Var ännu roligare eftersom kära mamma var med och kollade.

Andra matcen mot DOW, tror det stod 3-2 till dem. Jag blir uppskickad i mitten, aldrig gjort det förut, så jag sa gladeligen ja. Men slutresultatet blir väl inte direkt det jag hoppades på... Hör hur det smattrar runt mig, sen känner jag hur det bara bränner till i skallen och det blir helt svart för ögonen.
AJAJAJ! Typ 5 boll i huvudet på en meters avstånd är inte att leka med :P
Såklart förlorar i matchen, surt men såhär i efterhand tyckte jag faktiskt det var kul!

Den som sig i leken ger få leken tåla och ibland tar det jävligt illa och det får man räkna med när man spelar paintball och även andra sporter såklart :)



Efter lite omplåstring spelade vi sista matchen efter lunch mot Mashive Attack. Förlorade med 4-2 och vi var det enda laget som lyckades ta två poäng mot dem och de vann senare hela tävlingen.

Fick gästspela med tjejerna i FL Charms denna tävlingen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Tur med vädret hade vi också, regnet kom när prisutdelingen var på eftermiddagen. Men vilket åskoväder det blev. Var ganska skrajsen på kvällen, gillar inte när det smäller så de känns långt ner i magen :/

Söndan bjöd inte på lika fint väder som lördan och tur var väl det, men iaf inget regn. Hade inte varit så kul att stå ute på plan och dömma hela dan i gassande sol. Dömde div två och när de var klara fick jag hoppa in på div tre banan och fick se när de coolaste småkillarna från Mash i Falköping tog hem rubbet. Deras första turnering, småknattar på 10-12 år som knappt kan hålla upp markören och får hoppa för att toucha på knappen, men spela paintball kunde de iaf. Härligt att få se sånt!
----------------------------------------------------------------------------------------------

Läntar till nästa turnering, just nu känns det riktigt surt att jag inte ska med till London. Jag vill så innerligt gärna! Ingen turnering nånstans i juli så får väl försöka hålla mig lugn och hoppas på att få spela SM i Varberg eller DXS i Uppsala i slutet på augusti. Känns som en evighet tills dess, men sommarn går fort :)

En sak är iaf säker, paintball SM i Örebro är bland mina topp 5 turneringar hittills, härligt väder, underbart kul att få träffa alla sköna människor och skitbra paintball! Det kan knappast bli bättre :)

//M

Foto: Hybrid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0